Proč záleží na textu? Dobrá nabídka není jen formalita
V online světě jeinzerát vaší výlohou. To, co napíšete do nabídky, je často to jediné, na základě čeho si vás zákazník vybere – nebo ne. Není důležité být básník, ale pokud nabídka zní jako strohý výpis nářadí ze skladu, nedivte se, že vám nikdo nezavolá. Naopak když ukážete, že víte, co děláte, rozumíte řemeslu a zároveň mluvíte lidsky, získáte důvěru už v první větě!
Nadpis je půl úspěchu - buďte konkrétní a věcní
Zapomeňte na „Provádíme stavební práce“ nebo „Řemeslník s praxí nabízí služby“. To říká každý druhý. Místo toho zkuste něco jako: „Obkladač s 15 lety praxe – koupelny, kuchyně, balkony (Plzeň a okolí)“ nebo „Stavba plotů na klíč – rychle, poctivě, spolehlivě“. Nadpis by měl říct, co děláte, kde to děláte a proč by si měl zákazník kliknout zrovna na vás.
Zaujměte jednou větou
První odstavec je to nejdůležitější. Měl by odpovědět na otázku: „Proč právě já?“. Zkuste krátké a úderné představení: kdo jste, co nabízíte, v čem vynikáte. Klidně přidejte i něco osobního – třeba že jste rodinná firma, nebo že za sebou máte 200 realizací. Klienti chtějí věřit, že svěřují svůj dům někomu, kdo ví, co dělá – a zároveň je trochu jako oni.
Popisujte, ne opisujte
Dobrá nabídka není slohovka, ale měla by být přehledná. Vyhněte se prázdným frázím typu „kvalitní práce za rozumnou cenu“ – to píší všichni. Místo toho napište konkrétně: jaké služby poskytujete, co zvládáte sami a co zajišťujete přes partnery, jaké materiály používáte, jak probíhá spolupráce nebo kdy můžete nastoupit.
Nezapomeňte zmínit:
lokalitu, kde působíte (a kam dojedete),
reference nebo předchozí projekty,
cenu nebo alespoň způsob nacenění (např. „cenová nabídka zdarma“),
dostupnost (ihned, za 14 dní, po dohodě),
kontakt, ideálně včetně telefonního čísla a odkazu na web nebo profil.
Jeden obrázek řekne víc než deset vět
Na MEGASTROJimůžete ke své nabídce přiložit fotky – a je to obrovská výhoda. Lidé se často rozhodují očima. Fotky hotových projektů, detailů vaší práce nebo vybavení, které používáte, pomohou vzbudit důvěru a přesvědčí zákazníka, že za to opravdu stojíte. Nepoužívejte ale ilustrační fotky stažené z internetu – buďte autentičtí.
Pasti, do kterých padá každý druhý
Existuje několik častých chyb, které dobrý inzerát okamžitě srazí:
Všeobecné fráze bez obsahu („jsme flexibilní a spolehliví“),
Gramatické chyby, překlepy nebo CAPS LOCK (ANO, TOHLE JE FAKT ŠPATNÝ NÁPAD),
Nedostatek informací – když nabídka působí, že ji psal někdo z donucení,
Nesrozumitelné zkratky nebo technické pojmy, kterým běžný zákazník nerozumí.
Kdy a jak často inzerovat? Načasování a aktualizace
Inzerát není kámen vytesaný do věčnosti. Pokud si všimnete, že vám na něj nikdo nereaguje, možná je čas na úpravu. Zkuste změnit nadpis, přidat nové fotky, aktualizovat dostupnost. A pokud máte více služeb – například děláte zateplení i fasády – udělejte dvě samostatné nabídky. Každá cílí na jiného zákazníka a má větší šanci uspět.
Poptávky na MEGASTROJ
Na portáluMEGASTROJnečekáte jen na to, až někdo narazí na vaši nabídku. Můžete také reagovat na poptávky, které zadávají zákazníci – od malých oprav až po velké zakázky. Když odpovídáte na poptávku, platí podobná pravidla jako u inzerátu: buďte konkrétní, profesionální a přitom lidsky přístupní. A hlavně – reagujte co nejdříve, protože rychlost rozhoduje.
Ukázka dobře napsané nabídky
Nadpis: Sádrokartonář s vlastním nářadím – podkroví, příčky, podhledy (Brno a okolí)
Text: Jsem sádrokartonář s 10 lety praxe, zaměřuji se na montáž příček, stropních podhledů a podkroví v rodinných domech. Pracuji samostatně nebo ve dvojici podle rozsahu práce. Používám výhradně ověřený materiál (Knauf, Rigips), zajišťuji i dopravu a odvoz odpadu. Působím především v Brně a dojezdu do 50 km. Cenovou nabídku zpracovávám zdarma do 48 hodin. Práce na klíč nebo hodinově, fakturace samozřejmostí. Fotky ukázek rád pošlu nebo najdete na mém profilu. Volejte kdykoli.